Servis ve Parça Müdürü Eğitimleri
Bayi satış sonrası tüm faaliyetlerin ilk olarak Servis Yöneticisinin sorumluluğundadır. Servis Yöneticisi müşteri, yönetim ve organizasyon beklentileri doğrultusunda, eğitim içeriklerini etkin kullanarak hedeflerine ulaşacaktır.
Servis ve Parça Müdürü Eğitimleri :
- 1. Aşama Eğitimi
- 2. Aşama Eğitimi
- Sertifika Sınavları
- Workshop
- Koçluk Eğitimi
1.Aşama :Yönetim Becerileri, Motivasyon ve İletişim
Süre : 4 gün
Eğitim hedefleri
- Daha verimli çalışmak için iletişim ve takım çalışması yetkinlikleri gelişir.
- Müşteri odaklılığı ve çalışan memnuniyetini öğrenir ve servise uygular.
- Yönetim becerileri, İkna kabiliyeti ve çatışma yönetimi yetkinlikleri kazanır.
Eğitim İçerikleri
Yöneticiliğe giden yol
Geri bildirim kurallarının oluşturulması
Kendimi ve başkalarını nasıl görüyorum?
Size özel kişilik yapınız.
Etkin iletişim
İletişimin temel prensipleri, İletişim engelleri,
Tahrik edici söz veya cümleler
Aktif dinleme, soru çeşitleri ve benlik durumları
Kalite ve müşteri odaklılık
Serviste kalite
Müşteri memnuniyeti anketi ve müşteri beklentileri
Müşteri odaklı olmanın önemi ve iletişimde profesyonel tutum
Takım çalışması
Anlaşmazlıkların analizi ve onlarla başa çıkma
Şirket içi uyumlu çalışma
Motivasyon ve çalışan memnuniyeti
Motivasyon, personeli motive etmek ve etkilemek
İş dağılımı ve bilginin motivasyon aracı olarak kullanılması
Yöneticinin etki gücü
İtirazları başarı ile ele alma ve çatışma yönetimi
Müşteri neden itiraz eder?
İtirazları ele almanın kuralları
Uygulamalı olarak itiraz görüşmelerinin yönetilmesi
2.Aşama : Personel Yönetimi ve Servis İşletmeciliği
Süre : 4 gün
Eğitim hedefleri
- Yetki, sorumluluk ve iş ilişkilerinin analiz edilmesi ve yöneticinin sorumlulukları doğrultusunda bir görev tanımının oluşturur ve uygular.
- Planlama, hedef belirleme ve zaman yönetimi becerileri gelişir.
- Servis işletmeciliği ve pazarlamanın detaylarını öğrenir.
Eğitim İçerikleri
Yönetici özellikleri ve yetkinlikleri
Yöneticinin sahip olması gereken davranışlar ve nitelikler
Yönetimde değişim ve yönetim biçimleri
Geçmişten günümüze yönetsel davranışlar
Yönetimin güncel tanımı ve yönetim hedefleri
Yönetim tarzları ve yönetim tipleri
Bireysel personel görüşmeleri
İlişki odaklı görüşmelerin yönetimi, bireysel personel görüşmeleri
Bilgi paylaşımı ve aktarımı
Yönetici, çalışanların eğitmenidir
Personel seçimi ve analizi
İşe alım ve personel değerlendirmenin gerekliliği
Planlama ve hedef belirleme
Planlamanın temel prensipleri,
İşlerin planlanması ve zaman yönetimi
Servis işletmeciliği
Servis raporları, karlılık, performans ölçümleri
Servis pazarı, potansiyel ve aktiviteler
Servis işinde güncel gelişmeler, trendler / Araştırmalar
Çağdaş pazarlama, piyasa araştırması ve rekabet analizi
Güncel servis müşterisi beklentileri
Pazardan faydalanmak için arz oluşturma
Kaporta Boya Atölye Yöneticisi Eğitimi
Otomotiv satış ve satış sonrası sektöründe sanayi, teknoloji, iletişim teknolojileri, müşteri beklentileri, değişen Pazar ve rekabet koşulları doğrultusunda son yıllarda önemli değişiklikler meydana geldi. Ülkemize de yansıyan bu gelişmeler neticesinde şehir ana caddelerindeki apartman altı acentalar ve sanayi sitelerindeki anlaşmalı atölyelerin yerini bir kısmı şehir dışında 3S-4S ya da «Plaza» gibi kavramlarla anılan tesislere bıraktı.
Bu tesislerde satışın yanında, servis, yedek parça, ikinci el, araç koruma, lastik ve rot-balans, kaporta-boya gibi bölümler aynı çatı altına toplanmış oldu. Haliyle fiziki, operasyonel, ciro, iş alanları, personel vb. hacimleri çok büyüdü ve yönetilmesi zor hale geldi. Bugün orta büyüklükte bir plazanın satış sonrası hizmetler müdürü, orta ölçekte bir işletmenin genel müdürü kadar bir işi yönetir duruma geldi.
Haliyle tüm bu işlerin/bölümlerin içinde detaylarda kaybolmadan etkili bir yönetim gerçekleştirmek bazı alanlarda bilgi, tecrübe ve eğitim gerektirmektedir. Servis müdürleri mekanik atölye, müşteri kabul, müşteri ilişkileri, garanti (nispeten yedek parça) gibi alanları etkili yönetebilse de daha uzmanlık gerektiren kaporta ve boya bölümlerinde sıkıntı yaşayabilmekteler. Aynı durum markaların merkezleri için de kısmi olarak geçerli demek çok ta yanlış olmayacaktır. Bunun neticesinde kaporta – boya bölümlerinin bir nevi «kurtarılmış bölge» konumuna dönüşme riski her zaman vardır.
Dolayısıyla bayinin cirosunun çok büyük kısmını satış bölümleri yapmasına rağmen, kârın büyük kısmını satış sonrası ve özellikle kaporta ve boya bölümleri gerçekleştirmektedir. Sigorta sektörü ile iyi ilişkiler doğrultusunda yetkili servislerinin geleceğinin önemli bir kısmının da bu bölümde olduğu açıktır. Bu eğitimimiz ile kaporta ve boya bölümlerini yönetenlere bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemekteyiz.
Eğitim hedefleri
- Hasar onarımı öneminin farkına varılması ve faaliyetlere hakim olunması
- Atölye verimliliği, karlılığı ve etkinliğinin ölçülmesi ve geliştirilmesi
- Süreçleri etkin işleterek müşteri memnuniyeti, kalite ve hız arttırılması
- Personel, tesis, ekipman ve süreçlerin standartlar doğrultusunda yönetilmesi
Eğitim İçerikleri
- Sektör Yapısı
- Otomotiv Sektörü ve Pazarı
- Marka satış ve servis rakamları
- Hasar Onarım Sektörü
- Kaza ve Hasar İstatistikleri
- Sigorta Sektörü ve Beklentileri
- Hasar Onarımı, Maliyetler, Karlılık
- Kaporta Atölyesinde Karlılık
- Boya Atölyesinde Karlılık
- Onarım Kalitesi
- Yetkili Servis Farkı
- Personel
- Tesis
- Ekipman
- Süreçler
- Yönetim ve Organizasyon
- Planlama, Organizasyon, Koordinasyon, Kontrol
- Anahtar Performans Göstergeleri (KPI’lar)
- Müşteri Beklentileri ve Memnuniyeti
- Pazarlama
- Pazar Analizi, Pazarlama Faaliyetleri, Marka Kasko, Çağrı Merkezi
- Prosedür ve Sistemler
- Standartlar ve Kalite
- Kaporta ve Boya Onarımı Süreçleri
- Hasar Yönetimi ve Ekspertiz
- Destekleyici Faaliyet ve Uygulamalar
- Mini Onarım, Cam Değişimi, Değer Kaybı, İş Ortakları, İlave Satış, İş Sağlığı ve Güvenliği, Eğitim ve Gelişim, Yedek Parça ve Sigorta Tedarikçileri, Sarf Malzemeleri, Firma Ziyaretleri, Çalışan Motivasyonu
- Otomobil Yapı ve Teknolojisi