Beceri yarışmaları, otomotiv satış ve satış sonrasında, belirlenen dallarda ve belli periyotlarda düzenlenen; çalışanların motivasyonunu arttırarak, hizmet kalitesini yükseltmeyi amaçlayan, kuralları belirlenmiş ve katılımcıların eşit şartlarda becerilerini sergiledikleri yarışmalardır.
Amaçlar:
- Çalışan motivasyonunu arttırmak
- Hizmet kalitesini yükseltmek
- Doğru iş yapış şeklini vurgulamak
- Bayileri iyi personeli istihdam etmek/elde tutmak için heyecanlandırmak
- Eğitim için veriler elde etmek
- Alanında en iyi personeli belirlemek
Yarışma Alanları:
- Satış Danışmanı
- Servis Danışmanı
- Teknisyen
- Kaporta
- Boya
- Yedek Parça
Uygulanışı:
- Yarışma projesinin planlanması, bütçelenmesi, onayı ve hazırlığı
- Bayi ağına tanıtımı/duyurulması, görsel çalışmalar.
- Yarışma mekan, içerik, organizasyon hazırlığı
- Yarışma elemelerinin, yazılı ve uygulama sınavlarının gerçekleştirilmesi
- Dereceye girenlerin belirlenmesi ve ödül töreni
- Bayi teşkilatına ve basın yoluyla sektöre duyurulması