Satış Müdürü Eğitimleri
Bayi süreçlerinin en önemli adımlarından biri satış faaliyetidir ve diğer faaliyetlerin başlaması ve devam etmesi için önemli bir adımdır.
Bu süreci yöneten Satış Müdürü, yönetim becerileri, pazar ve müşteri memnuniyeti, finans yönetimi, iletişim ve ekip yönetimi, sunuş becerileri gibi işini etkin yapacak özelliklere sahip olmalıdır.
Ayrıca ekibinin performansının artması ve başarılı bir yönetim için koçluk becerilerini iyi kullanmalıdır.
Satış Müdürü Eğitimleri :
- 1. Aşama Eğitimi
- 2. Aşama Eğitimi
- Sertifika Sınavları
- Koçluk Eğitimi
1.Aşama : Sonuç Odaklı İletişim ve Personel Yönetimi
Süre : 4 gün
Eğitim hedefleri
- Yönetim becerilerini pekiştirir ve ekibini yüksek motivasyon ile etkin yönetir.
- Farklı profildeki çevresi ve müşteriler ile olumlu ve yapıcı iletişim kurar.
- Hizmet kavramı ve kalite göstergelerini analiz eder, etkin iş planı yapar.
Eğitim İçerikleri
Yönetim Becerileri
Satış müdüründen beklentiler
Marka değerleri
Satış müdürünün bir koç olarak rolü
Yöneticilik fonksiyonları
Etkili İletişim
Temel iletişim prensipleri, iletişim engelleri
Geribildirim, kendini tanıma
Aktif dinleme, soru çeşitleri ve benlik durumları
Profil Analizi ve Davranış
Farklı profilleri anlamak
Davranışı farklı profillere göre uyarlamak
Örnekleme, vaka çalışması, sorgulama, canlandırma, rol model olma yöntemleri
Ekip Çalışması
Satış sürecinde koçluk
Çalışanların motivasyonu ve İtici güçler
SMART hedef koyma tekniği
Önemli başarı ölçütleriyle performans değerlendirme
Hedefte uzlaşmaya yönelik yönetim
Hizmet kalitesinin analizi ve sunumu
Hizmet kalitesi göstergeleri ile analiz
4 köşe taşı tekniği
Farklı profilleri ikna
Hizmet kalitesi sunum alıştırması
Kişisel aksiyon planı
2.Aşama : Pazar ve Finansal Yönetim, Müşteri Memnuniyeti
Süre : 4 gün
Eğitim hedefleri
- Pazarı tanır ve pazarlamanın itici gücünün sonuçlara etkisini fark eder.
- Müşteri ve memnuniyetinin önemi pekiştirilir, şikayetler etkili yönetilir.
- Finansal değerlendirme, maliyet azaltma ve karlılık stratejileri öğrenilir.
- Sektör analizi, trendler, değişimler ile işe etkileri ve uyum yöntemlerini bilirler.
- Sunuş becerilerini geliştirir, mesajı etkili bir şekilde aktarır.
Eğitim İçerikleri
Pazar ve Pazarlama
Pazarı incelemenin önemi, pazar nasıl değişiyor?
Müşterinin satış süreci boyunca deneyimleri
Pazarlama tanımı ve 4 boyutu
Reklamda 5W, reklam mecraları
Müşteri kazanımı
4 köşe taşı tekniği
Markaların başarısı
Müşteri Memnuniyeti Yönetimi
Müşteri memnuniyetini etkileyen faktörler
Şikayet nedir? Müşteri neden şikayet eder?
Şikayetin olası etkileri ve yönetim süreci
Şikayet yönetimi için satış ekibini geliştirmek
Müşteriyi elde tutma
Finans Yönetimi
Finans odaklı yönetim stratejisi
Başa baş analizi, sabit maliyetlerin azaltılması
Otomotiv sektöründe anahtar göstergeler
Müşteri beklentilerinin karşılanması, müşterinin fiyat-değer algısı
Müşteri memnuniyetinin etkileri, fiyata ilişkin itirazlara başarıyla yanıt vermek
Çapraz satış yoluyla iş hacminde artış, üst satış
Sunuş Becerileri eğitimi
Etkili aktarımın unsurları, konuşmacı kişiliği
Sesin ve dilin etkin kullanımı
Konuşmanın amacı ve kurgusu
İkna edici, sonuç odaklı ve değerlere yönelik aktarım
Yapısal tasarım, akıcılık, Aktarımlarda zor durumlarla başa çıkma